93 408 01 26 a8037346@xtec.cat

L’alummat de Batxillerat de l’assignatura de Comunicació Audiovisual han participat activament en el 7è Concurs de Vídeos del Dia Mundial del Consumidor 2026, organitzat per Consum.

Aquesta iniciativa, sota el lema “Petites accions per al benestar emocional”, s’alinea amb l’ODS 3 – Salut i Benestar de les Nacions Unides, posant el focus en la importància de la salut mental entre els joves.

Aquest certamen destaca per la seva col·laboració amb l’Obra Social Sant Joan de Déu. Per cada vídeo presentat, Consum realitza una donació per millorar el benestar emocional de col·lectius vulnerables.

L’alumnat no només han après tècniques de gravació i edició, sinó que han contribuït a una causa solidària.

L’alumnat ha treballat de forma cooperativa durant tot el segon trimestre per crear recursos digitals i audiovisuals sobre tres eixos fonamentals:

1. Conscienciació sobre els TCA (Trastorns de la Conducta Alimentària)
Amb l’objectiu de trencar els estereotips de bellesa irreals, aquest grup ha creat una pàgina web informativa i un curtmetratge que mostra la realitat invisible d’aquests trastorns. La seva missió és clara: ensenyar a detectar els símptomes i recordar a qui ho pateix que no està sol/a.

2. Gestió Emocional per a Adolescents
Aquest projecte busca normalitzar l’expressió dels sentiments sense tabús. Mitjançant una plataforma digital, les alumnes ofereixen eines per validar totes les emocions i millorar la salut mental global, enfocant-se especialment en els reptes que viuen els joves d’avui dia.

3. Prevenció del Maltractament Infantil
Amb una mirada pedagògica, aquest equip ha dissenyat una acció dirigida a infants de 5è de Primària. A través d’una presentació didàctica i activitats participatives, ensenyen als més petits a identificar situacions de risc i a saber com i a qui demanar ajuda per protegir els seus drets.

 

Treball Cooperatiu i Competència Digital

L’elaboració d’aquests projectes ha estat un repte d’organització. Utilitzant mètodes de treball cooperatiu, documents compartits i eines com Canva, Google Sites i CapCut, han gestionat des de la recerca fins a la producció final dels vídeos.

Aquesta metodologia fomenta el pensament crític i la col·laboració, habilitats clau per al seu futur acadèmic i professional.

Gràcie a l’Escola Aloma per la seva disponibilitat per fer les implementacions.